Mercedes-Benz Actros 3344 AK

Mercedes-Benz Actros 3344 AK, pohon 6×6 / výkon 320 kW, verze motoru Euro 5, celková hmotnost 33.000 kg, nosič výměnných nástaveb


Použití jako vozidlo zimní údržby

Použití jako nosič kontejnerů

Použití jako sklápěč S3

Použití jako kropící vozidlo

 

Komunální výbava pro vozidlo M-B Actros 4×4

    • Dvouokruhové hydraulické zařízení pro pohon N 53
    • Čelní připevňovací zařízení DIN 76060, vel 5
    • Systém ovládání zimní výbavy v kabině, pult PS 5

Systém ovládání zimní výbavy v kabině

    • Osvětlovací a bezpečnostní zařízení
    • Přídavné pracovní světlomety, počet 2+2 kusy

Přídavné pracovní světlomety

    • Výměnný systém nástaveb pomocí systému otočných šroubů, které slouží k aretaci jednotlivých nástaveb na rámu vozidla. Systém je dále tvořen naváděcími a dorazovými prvky na rámu vozidla. Nástavby jsou montovány a demontovány pomocí výškově stavitelných odstavných nohou, které by měly být součástí každé nástavby. Povrchová ochrana kovových částí – šopováním (zinkováním).

Výměnný systém nástaveb

Nástavba automatického sypače Schmidt Stratos B 70 VCLN

v provedení pro posyp suchou solí, vlhčenou solí a inertními materiály

Popis sypače:
Sypač nové typové řady Stratos B je určen pro nákladní vozidla odpovídající užitečné hmotnosti. Sypač je určen pro posyp suchou solí a inertními materiály různé zrnitosti. Zrnitost a specifické vlastnosti posypových materiálů lze programovat na ovládacím pultu. Kompaktní konstrukce zásobníku s nízko položeným těžištěm je stavebnicového provedení. Hydraulické agregáty včetně ovládacích elektronických prvků jsou umístěny v zadním zakrytovaném prostoru. V zadní části je sypač vybaven sklopným žebříkem pro výstup na kontrolní pochozí plošinu pro vizuální kontrolu stavu zásobníku.

Dávkovací dopravník 1 x pásový dopravník s unášecími V-profily.
Zadní rozmělňovací deska nad dopravníkem umožňuje rozmělňování materiálu, jeho kontinuální podávání a stejnoměrný obraz posypu i při vlhkém a hrudovitém posypovém materiálu.

Pásový dávkovací systém s drtící deskou
Otáčky dávkovacího dopravníku, solankového čerpadla a rozmetacího kotouče jsou permanentně kontrolovány snímači otáček, vyhodnocovány a automaticky regulovány 3-okruhovou zpětnou vazbou (samostatný okruh pro dávkovací dopravník, rozmetadlo a čerpadlo solanky) na řídící jednotku po centrální řídící a diagnostickou sběrnici CAN Bus (LKW průmyslový standard) v závislosti na pojezdové rychlosti i druhu a vlastnostech posypového materiálu. Tímto způsobem digitálního řízení a regulace dopravníků je dosažena max. přesnost a provozní stálost (!) parametrů dávky posypu v g/m2, záběru posypu a přiměšování solanky v %, které jsou nastaveny obsluhou na ovládacím pultu.

Pohon dávkovacího dopravníku a rozmetacího talíře je hydraulický. Hydromotory jsou regulovány elektronickými proporcionálními ovládacími ventily z řídící jednotky sypače, která zpracovává naprogramované parametry a údaje o okamžitých provozních údajích sypače a porovnává je s nastavenými parametry na ovládacím pultu sypače v kabině vozidla. Proporcionální ventily jsou vybaveny přídavným integrovaným ručním ovládáním. Ručního ovládání lze použít jako nouzového ovládání v případě poruchy automatického řízení.

Ovládací pult CL
Centrální ovládací pult v kabině řidiče, u verze CL s velkoplošným LCD-displejem a ergonomicky umístěnými otočnými knoflíky provozních parametrů a osvětlených tlačítek pro spínání jednotlivých funkcí sypače, z ovládacího pultu lze provádět nastavení provozních parametrů při posypu – ovládání záběru a přesunutí obrazce posypu, spínání funkcí, nastavení vstupních údajů o posypových materiálech a vytěžování údajů o provedeném posypu. Ovládací pult je možno doplnit výstupem RS 232 pro sběr a přenos dat. Možnost nastavení řady provozních režimů : automatický provoz, samokalibrace, testovací servisní program, zrychlené vyprazdňování, nouzový provoz.

Protikorozní ochrana
je zajištěna systémovými opatřeními při konstrukci a výrobě dle ISO 12944 – minimalizace délky svárů na skříni sypače, metalické otryskování svařence před povrchovou úpravou, vícevrstvé ošetření povrchu proti korozi, nanášení speciálních základních epoxidových zinkových a vrchních polyesterových nátěrů práškovou metodou, aplikace nerezových komponentů příslušenství, použití dílů z mrazuvzdorného PE.

Zařízení na aplikaci solanky FS 30
Boční zásobníky solanky z mrazuvzdorného materiálu PE, ukazatel stavu solanky, C-přípojka, uzavírací ventil, filtr z nerezové oceli, membránové čerpadlo s hydraulickým pohonem, který zajišťuje přes proporcionální ventil přesné a stabilní dávkování solanky do suchého podílu, směšovací zařízení a dávkování solanky na rozmetadle.

Technické parametry:

Sypač SCHMIDT Stratos B 50 VCLN
Dávkovací dopravník 1 x pásový dopravník
Velikost zásobníku na sůl 7.0 m3
Obsah nádrží a zvlhčování 3.000 l
Hmotnost sypače 1.750 kg
Dávkování sůl rozsah dávky 5 – 40 g/m2, dávkování po 1 g/m2
Dávkování písek/štěrk rozsah dávky 40- 320 /m2, dávkování po 5 g/m2
Pracovní záběr 2 – 8 m nastavitelný po 1 m
Technologie posypu suchá sůl + vlhčená sůl + inertní materiály
Rozmetací kotouč antikoro 660 mm vzadu, směšování 5 Z
Pohon sypače hydraulikou vozidla (požadavek 25-35 l/min, 20 MPa)

Přídavné vybavení sypače na přání:

  • odklápěcí střecha PVC provedení PROFI
  • systém řízení sypače CL-logic
  • datový výstup sypače se zásuvkou RS 232
  • nerezový žebřík pro výstup k násypce
  • elektronická kontrola posypu ESK s infračerveným čidlem
  • elektronické nastavení symetrie posypu na rozmetadle z ovládacího pultu, tato funkce je synchronizována s nastavením pracovního záběru
  • kontrola posypu vodotěsným světlometem
  • krycí víko vynášecího dopravníku
  • montážní sada elektroinstalace a držák pultu
  • výstražná folie červeno-bílá
  • sada 4 ks výškově stavitelných nohou – 3.000 kg, pozinkované
  • rám sypače 10 t z uzavřených profilů
  • výstražný oranžový maják vzadu 2 ks
  • indikace MIN a MAX stavu solanky
  • zadní rozmetadlo 5-zónové antikoro 660 mm
  • spodní rám sypače pro výměnný systém „otočné šrouby“ na podvozku MB povrchová úprava – šopováním (zinkováním) a lakováním

Těžký sněhový segmentový pluh Schmidt Tarron MS 34.1

Dělený (segmentový) plně přestavitelný sněhový pluh těžké řady s jištěním radlice při najetí na překážku pomocí parallelogramového závěsu jednotlivých dílů radlice. Hydraulické stranové a výškové přestavování.

Pluh je určen do podmínek s vyšším spadem sněhu a pro vyšší rychlosti plužení. Pluh je vybaven robustním základním nosným rámem, který je vybaven parallelogramovými závěsy pro jednotlivé díly radlice. Radlice jsou do pracovní polohy taženy předepjatými pružinami. Pluh je vybaven nájezdovým jištěním, podélným i příčným kopírováním a plně hydraulickým ovládáním.


Technické parametry :

Typ pluhu Tarron 34.1
Délka ostří 3.400 mm
Pracovní záběr 2.880 mm
Výška pluhu L 1.200 mm
Výška pluhu P 1.200 mm
Hmotnost bez příslušenství cca 1.090 kg
Počet segmentů radlice 4
Stranová přestavitelnost 32 stupňů vpravo/vlevo

Systém automatického řízení dávky sypače dle teploty a vlhkosti vozovky Schmidt Thermologic


včetně montáže termo-kamery na vozidlo nebo nástavbu sypače – dle změřené teploty a vlhkosti vozovky je automaticky regulována dávka posypu bez nutnosti zásahu řidiče. Výhoda – optimalizace výše dávky v rozmezí 10-15 %

Automatický systém regulace dávkování AutoLogic GPS: Systém je založen na automatickém nastavování dávky posypu v návaznosti na předprogramovaných údajích o požadované dávce posypu při jízdě vozidla po dané trase (posypovém programu). Poloha vozidla je snímána systémem GPS, nastavení parametrů posypu je upravováno dle okamžité polohy vozidla a dle přednastavených parametrů. Komunikace se řidičem pomocí systému Autologic Navigátor – systémové prostředí Windows, LCD monitor 5.7“.