Mercedes-Benz Arocs 1836 AK 3900
16 stupňů výkonu motoru. 6-ti válcové řadové motory Arocs jsou dostupné ve čtyřech třídách zdvihového objemu 7,7 l, 10,7 l, 12,8 l a 15,6 l. Výkonové rozpětí začíná na 175 kW (238k) a maximálním točivém momentu 1000 Nm. Nejvýkonnější je motor o výkonu 460 kW (625k) a s maximálním točivým momentem dosahujícím 3000 Nm. Všechny motory Arocs přesvědčí nízkou spotřebou a nízkými emisemi.
V Arocsu je standardně dodávána zdokonalená automatizovaná převodovka Mercedes PowerShift 3 ve spojení s jednou 8-mi stupňovou, čtyřmi 12-ti stupňovými nebo jednou 6-ti stupňovou převodovkou. Vedle vysokého jízdního komfortu a jednoduché obsluhy pomocí ovládací páky na sloupku řízení se vyznačuje kromě jiného také rychlostí řazení, která je ve srovnání s Mercedes PowerShift 2 až o 20 % rychlejší a ve srovnání s automatizovanou převodovkou Telligent® dokonce až o 50 % rychlejší, a současně také vylepšeným výkonem – v terénu i na silnici. Díky citlivým senzorům převodovka Mercedes PowerShift 3 zajišťuje, aby volba převodového stupně byla uzpůsobena příslušné jízdní situaci a naložení.
Arocs disponuje bezúdržbovou motorovou brzdou s vyšším výkonem pro vyšší bezpečnost. Za příplatek je k dostání tzv. High Performance Brake, která v závislosti na variantě motoru poskytuje enormní brzdný výkon dosahující až 475 kW.
Arocs SLT se vzduchovými pružinami se dodává v následujících variantách:
Arocs SLT 6×4, rozvor 3300 mm nebo 3900 mm
Arocs SLT 8×4, rozvor 3900 mm
Arocs SLT 8×6, rozvor 4200 mm
Arocs SLT 6×6, rozvor 3900 mm
Arocs SLT 8×8, rozvor 4850 mm
Při koupi Arocsu si můžete vybrat jízdní program Off-road nebo Power. Oba jízdní programy disponují třemi jízdními režimy, z nichž přednastavený režim nejvíce podporuje hospodárný styl jízdy při použití na silnici. Manuální režim umožňuje dokonalé ovládání Arocsu v extrémním terénu. V jízdním programu Power jsou procesy řazení ve srovnání s režimem EcoRoll prováděny s vyšším počtem otáček. Režim jízdního programu Off-road se vyznačuje tím, že s vyšším počtem otáček jezdíte bez omezení.
Vysoké maximální zatížení a robustnost charakterizují také nápravy. Vpředu se standardně uplatňuje osvědčená náprava se zatížením 7,5 t a vysokou světlou výškou. Pro náročné využití jsou volitelně k dispozici přední nápravy se zatížením na nápravu dosahující až 9 tun. Vzadu jsou k dispozici nápravy planetovými koly se zatížením nápravy až 16 t, které se kromě své robustní konstrukce s dlouhou životností vyznačují také vysokou světlou výškou. Pro extrémní nasazení jsou konstruovány také ráfky a pneumatiky. V závislosti na modelu vozidla a plánovaném využití je vozidlo Arocs vybaveno robustními ráfky se šikmou dosedací plochou a zvláště dlouhou životností.
Základní technické údaje:
Podvozek M-B Arocs 1836 AK, rozvory náprav | 3.900 mm |
Systém pohonu | 4 x 4 trvalý |
Počet uzávěr diferenciálů | 2 ks (sériově mezi-nápravový a zadní), přední uzávěra v opcích na přání |
Celková hmotnost podvozku | 18.000 kg (technická 20.500 kg) |
Max. zatížení náprav | 9.000/13.000 kg |
Motor M-B OM 470 LA | R6, zd. objem 10.677 cm3 |
Systém plnění normy EURO 6 | Filtr pevných částic, recirkulace výfukových plynů, SRC-katalyzátor s přídavkem AdBlue |
Výkon a točivý moment pro Axor 1836 AK | 265 kW (360 PS) při 1.800 1/min 1.800 Nm při 1.100 1/min |
Alternátor a akumulátory | 28V/150 A, 2×12 V/220 Ah |
Převodovka a rozdělovací převodovka | Hlavní převodovka MB PowerShift III s počtem stupňů 12+2, rozdělovací 2-stupňová, celkem 24+4 st. |
Systém řazení | Automatizovaný (bez spojkového pedálu), program OffRoad, režim A-automatický a režim M-manuální, předvolič pod volantem |
Rozsah rychlostí | Min. dosažitelná rychlost činí ca. 2,0 km/h, max. rychlost činí 90 km/h (omezovač) |
Kabina, počet sedadel | Ocelová sklopná 1 + 2 |
Servisní a kontrolní systém | Systém Telligent , flexibilní servisní interval |
Pneumatiky víčeúčelové | PN 385/65 R 22.5, ZN 315/80 R 22.5, vzorek pneumatik M+S |
Pohon motoru | 1 x pro čerpadlo hydrauliky |
Pohon převodovky | 1 x pro sklápěč |
Klimatizace | ANO |
Měnič napětí 24/12 V, rádio s CD s Bluetooth | ANO |
Tažné zařízení vzadu | ANO (Rockinger čep 50 mm) |
Centrální zamykání kabiny | ANO |
Možnost sběru dat z vozidla | ANO (Sběrnice FMS 2.0) |
Výbava dle legislativy ČR | ANO |
Rozměry v mm
Model:
Typ vozidla:
Druh vozidla:
Výkon motoru:
Rozvor :
Celková hmotnost:
Baumuster:
Řízení:
Lakování
Arocs
1836 AK 4X4
Podvozek Sklápěč
265 kW (360 k)
3900 mm
20500 kg
96420712001
Vlevo
Kabina řidiče MB 2603 oranžová
Dvouokruhové hydraulické zařízení pro pohon N7M ( LS-regulační čerpadlo)
Dvouokruhové hydraulické zařízení pro pohon a ovládání pracovních nástaveb (ovládání pluhu a pohon nástavby sypače, kropičky, popř. dalších) .
Zařízení pro elektrické spínání pohonu nástaveb. Ovládání pluhu s elektronickým řízením, blok hydrauliky s ovládáním a jištěním funkcí: zvedání, spouštění a přetáčení, nucený přítlak + plovoucí poloha, nádrž hyd. oleje s filtrem, hydraulický rozvod na vozidle s rychlospojkami pro připojení hydr. systémů nástaveb vpředu na upínací desce a za kabinou.
Dvoukruhové čerpadlo s 1. Okruhem pro pohon nástaveb (pístové čerpadlo) a 2.okruhem pro ovládání polohy (konstantní), čerpadlo s proměnlivým geometrickým objemem, pohon od motoru vozidla pomocí kloubové hřídele, max. výkon v režimu 2/3 pracovních otáček motoru, max. tlak do 25 MPa.
Výbava a provedení :
Dvoukruhové samo-regulační pístové čerpadlo
Universální ovládací pult Schmidt PS 5 s osvětlením pro noční provoz
Systém plynulého nadlehčení čelních nástaveb v rozsahu 0 – 100 %
Ovládání funkcí (polohy) pluhu pomocí joysticku
Blok hydraulických ventilů (výrobce Rexroth) pro ovládání za přední deskou
Zpětné přední hydr. beztlaké vedení
Náplň hydraulického oleje, ca. 160 lit Zásuvka 24 V el. instalace na čelní desce
Rozvod hydrauliky po vozidle, rychlospojky pro připojení nástaveb
Dvouokruhové hydraulické zařízení pro pohon N7M ( LS-regulační čerpadlo)
Dvouokruhové hydraulické zařízení pro pohon a ovládání pracovních nástaveb (ovládání pluhu a pohon nástavby sypače, kropičky, popř. dalších)
Zařízení pro elektrické spínání pohonu nástaveb. Ovládání pluhu s elektronickým řízením, blok hydrauliky s ovládáním a jištěním funkcí: zvedání, spouštění a přetáčení, nucený přítlak + plovoucí poloha, nádrž hyd. oleje s filtrem, hydraulický rozvod na vozidle s rychlospojkami pro připojení hydr. systémů nástaveb vpředu na upínací desce a za kabinou.
Dvoukruhové čerpadlo s 1. Okruhem pro pohon nástaveb (pístové čerpadlo) a 2.okruhem pro ovládání polohy (konstantní), čerpadlo s proměnlivým geometrickým objemem, pohon od motoru vozidla pomocí kloubové hřídele, max. výkon v režimu 2/3 pracovních otáček motoru, max. tlak do 25 MPa.
Výbava a provedení
- Dvoukruhové samo-regulační pístové čerpadlo
- Universální ovládací pult Schmidt PS 5 s osvětlením pro noční provoz
- Systém plynulého nadlehčení čelních nástaveb v rozsahu 0 – 100 %
- Ovládání funkcí (polohy) pluhu pomocí joysticku
- Blok hydraulických ventilů (výrobce Rexroth) pro ovládání za přední deskou Zpětné přední hydr. beztlaké vedení
- Náplň hydraulického oleje, ca. 160 lit Zásuvka 24 V el. instalace na čelní desce
- Rozvod hydrauliky po vozidle, rychlospojky pro připojení nástaveb
Čelní připevňovací zařízení DIN 76060, vel 5
Slouží pro montáž a demontáž předních nástaveb. Čelní rychloupínací deska SCHMIDT velikost 5 se závěsem, sadou hydraulických rychlospojek a montážními díly, povrchová úprava.
Osvětlovací a bezpečnostní zařízení
Osvětlovací sada světlometů pro zimní službu – 2 ks halogenové přídavné světlomety s tlumeným a dálkovým světlem, spínací relé a montážní sada, montáž na přední části kabiny pod spodním okrajem skla vpravo a vlevo. Přídavná směrová světla pro zimní službu, spínací relé a montážní sada.
Další výbava podvozku :
2 ks výstražných zábleskových demontovatelných majáků HELLA na kabině
Rychlo-výměnný systém „otočné šrouby“ s naváděcími a fixačními prvky pro upevnění nástavby na rámu nosiče jsou umístěny naváděcí a upínací prvky v dostatečném počtu vzhledem k hmotnosti nástaveb. Naváděcí prvky umožňují snadnou montáž nástaveb díky přesnému usazení při spouštění nástaveb na rám – navedení v podélném, tak i v příčném směru vzhledem k rámu nosiče.
Hydraulicky ovládaný výklopný držák reservního kola, montáž vpravo za kabinou
Boční ALU-zábrany
Zadní plastové blatníky, výstražné reflexní cedule a nápadné značení vozidla
Komunální výbava
Nástavba automatického sypače Schmidt STRATOS III 4 – 9 m3
(1x šnek) v provedení pro posyp suchou solí, zvlhčenou solí a inertními materiály
Sypač nové typové řady Schmidt Stratos III je určen pro nákladní vozidla odpovídající užitečné hmotnosti.
Sypač je určen pro posyp suchou solí a inertními materiály různé zrnitosti. Zrnitost a specifické vlastnosti posypových materiálů lze programovat na ovládacím pultu. Kompaktní konstrukce zásobníku s nízko položeným těžištěm je stavebnicového provedení.
Hydraulické agregáty včetně ovládacích elektronických prvků jsou umístěny v zadním zakrytovaném prostoru. V zadní části je sypač vybaven sklopným žebříkem pro výstup na kontrolní pochozí plošinu pro vizuální kontrolu stavu zásobníku.
Dávkovací dopravník 1 x šnekový dopravník s přídavnou rozrušovací nad vynášecím dopravníkem napomáhá rozmělňování materiálu, jeho kontinuální podávání a stejnoměrný obraz posypu i při vlhkém a hrudovitém posypovém materiálu. Dávkovací systém je zcela univerzální a je schopen velmi přesně dávkovat všechny druhy posypových materiálů příslušné kvality – sůl, jemnozrnný i hrubozrnný inert.
Sypače jsou určeny pro posyp suchou solí a inertními materiály různé zrnitosti, popř. ve verzi N (se solankovou aparaturou) pro posyp suchou solí, vlhčenou solí a kompletním sortimentem inertních materiálů různé zrnitosti. Zrnitost a specifické vlastnosti posypových materiálů lze programovat na ovládacím pultu. Kompaktní konstrukce zásobníku s nízko položeným těžištěm je stavebnicového provedení. Hydraulické agregáty včetně ovládacích elektronických prvků a řídicí jednotky jsou umístěny v zadním utěsněném prostoru. V zadní části je sypač vybaven sklopným žebříkem pro výstup na kontrolní pochozí plošinu pro vizuální kontrolu stavu zásobníku.
Otáčky dávkovacího dopravníku (pásu), solankového čerpadla a rozmetacího kotouče jsou permanentně kontrolovány snímači otáček, vyhodnocovány a automaticky regulovány 3-okruhovou zpětnou vazbou (samostatný okruh pro dávkovací dopravník, rozmetadlo a čerpadlo solanky) na řídící jednotku po centrální řídící a diagnostickou sběrnici CAN Bus (LKW průmyslový standard) v závislosti na pojezdové rychlosti i druhu a vlastnostech posypového materiálu.
Tímto způsobem digitálního řízení a regulace dopravníků je dosažena max. přesnost a provozní stálost (!) parametrů dávky posypu v g/m2, záběru posypu a přiměšování solanky v %, které jsou nastaveny obsluhou na ovládacím pultu. Pohon dávkovacího dopravníku a rozmetacího talíře je hydraulický. Hydromotory jsou regulovány elektronickými proporcionálními ovládacími ventily z řídící jednotky sypače, která zpracovává naprogramované parametry a údaje o okamžitých provozních údajích sypače a porovnává je s nastavenými parametry na ovládacím pultu sypače v kabině vozidla.
Proporcionální ventily jsou vybaveny přídavným integrovaným ručním ovládáním. Ručního ovládání lze použít jako nouzového ovládání v případě poruchy automatického řízení.
Technické parametry:
Sypač SCHMIDT | Stratos III |
Dávkovací dopravník | 1 x šnekový dopravník s přídavným rozrušováním |
Velikost zásobníku na sůl | 4.0 m3 – 9.0m3 |
Obsah nádrží a zvlhčování | 1.850 / 2.400 / 3.000 lit |
Hmotnost sypače ca | 1.870 kg |
Dávkování sůl | rozsah dávky 5 – 40 g/m2, dávkování po 1 g/m2 |
Dávkování písek/štěrk | rozsah dávky 40- 320 /m2, dávkování po 5 g/m2 |
Pracovní záběr | 2-14 m nastavitelný po 1 m |
Technologie posypu | suchá sůl + vlhčená sůl + inertní materiály různé zrnitosti |
Rozmetací kotouč | Premium rozmetací talíř antikoro Ø 490, 660,700 mm, vzadu směšovací komůrka |
Pohon sypače | hydraulikou vozidla (požadavek 25-55 lit/min, 20 MPa) |
Ovládací pult
Centrální ovládací pult v kabině řidiče typ EP, EC a ES, s velkoplošným LCD-displejem a ergonomicky umístěnými otočnými knoflíky provozních parametrů a osvětlených tlačítek pro spínání jednotlivých funkcí sypače, z ovládacího pultu lze provádět nastavení provozních parametrů při posypu – ovládání záběru a přesunutí obrazce posypu, spínání funkcí, nastavení vstupních údajů o posypových materiálech a vytěžování údajů o provedeném posypu.
EP=Evolution Professional
- Délka displeje (130 mm x 37mm) výška 240×64 pixels
- Transflektivní (lepší viditelnost i při slunci)
Monochromatický LCD displej, (pro lepší viditelnost) - Zobrazovací plocha: 130*37 mm
- Uživatelské rozhraní dnešní CL – stav
– Smart phone základní navigační menu
– 6 programových tlačítek
– Symbol sypání na displeji - Rozlišující moduly:
– GPRS a GPS
– Dálkové ovládání
Ovládací pult EP a ES je možno doplnit výstupem RS 232 pro sběr a přenos dat. Možnost nastavení řady provozních režimů: automatický provoz, samokalibrace, testovací servisní program, zrychlené vyprazdňování, nouzový provoz při poruče řídící elektroniky nástavby. Řídící program sypače (software) je koncipován vícestupňově s možností nastavení údajů obsluhou vozidla, po zadání přístupových kódů servisním technikem a výrobním závodem pro seřízení dávkování a diagnostiku funkce / poruch celé nástavby. Displej a ovládací tlačítka jsou poosvětleny pro noční provoz.
Protikorozní ochrana
je zajištěna systémovými opatřeními při konstrukci a výrobě dle ISO 12944 – minimalizace délky svárů na skříni sypače, metalické otryskování svařence před povrchovou úpravou, vícevrstvé ošetření povrchu proti korozi, nanášení speciálních základních epoxidových zinkových a vrchních polyesterových nátěrů práškovou metodou, použití nerezového plechu na spodní díly zásobníku a nerezových komponentů příslušenství, použití dílů z mrazuvzdorného PE.
Zařízení a aplikaci solanky FS 30
Boční zásobníky solanky z mrazuvzdorného materiálu PE, ukazatel stavu solanky, C-přípojka, uzavírací ventil filtr z nerezové oceli, membránové čerpadlo s hydraulickým pohonem, který zajišťuje přes proporcionální ventil přesné a stabilní dávkování solanky do suchého podílu, směšovací zařízení a dávkování solanky na rozmetadle.
Zadní sklopné rozmetadlo s možností aretace v transportní (horní) poloze nebo v dolní pracovní poloze. Zadní sklopná shozová šachta plastu přivádí posypový materiál na rozmetadlo posypových materiálů – systém Premium se směšovací komůrkou solanky a suchého podílu. Materiál rozmetacího kotouče a unášečů – nerezový plech. Průměr rozmetacího kotouče je 490, 660, 700 mm. Pracovní záběr při garantované kvalitě a rovnoměrnosti příčného rozdělení posypového materiálu na vozovce je pro pracovní záběry v rozmezí 2 – 14 m.
Přídavné vybavení sypače:
1* odklápěcí střecha PVC provedení PROFI
2* ochranné síto v násypce 100×100 mm pozinkované
3* systém řízení sypače – Evolution classic, Professional, Smart
4* datový výstup sypače pro on-line přenos se zásuvkou RS 232
5* nerezový žebřík pro výstup k násypce
6* elektronická kontrola posypu ESK s infračerveným bezkontaktním čidlem vzadu na rozmetadle a s kontrolou na ovládacím pultu v kabině
7* elektronické nastavení symetrie posypu na rozmetadle z ovládacího pultu, tato funkce je synchronizována s nastavením pracovního záběru
8* kontrola posypu vodotěsným světlometem
9* krycí plastové víko vynášecího dopravníku
10* montážní sada elektroinstalace a držák pultu
11* výstražné červeno-bílé šrafování vzadu na nástavbě
– rám sypače 10 t z uzavřených profilů
– výstražný oranžový maják vzadu 2 ks
– indikace MIN a MAX stavu solanky
– zadní nerezové rozmetadlo se směšovací komůrkou, Ø 490,660,700 mm
– spodní rám sypače pro výměnný systém „otočné šrouby“ na podvozku MB Arocs 4×4, povrchová úprava – šopováním (zinkováním) a lakováním
Těžký sněhový segmentový pluh Schmidt Tarron MS 34.1
Dělený (segmentový) plně přestavitelný sněhový pluh těžké řady s jištěním radlice při najetí na překážku pomocí parallelogramového závěsu jednotlivých dílů radlice. Hydraulické stranové a výškové přestavování.
Pluh je určen do podmínek s vyšším spadem sněhu a pro vyšší rychlosti plužení. Pluh je vybaven robustním základním nosným rámem, který je vybaven parallelogramovými závěsy pro jednotlivé díly radlice. Radlice jsou do pracovní polohy taženy předepjatými pružinami. Pluh je vybaven nájezdovým jištěním, podélným i příčným kopírováním a plně hydraulickým ovládáním.
Technické parametry:
Typ pluhu | Tarron 34.1 |
Délka ostří | 3.400 mm |
Pracovní záběr | 2.880 mm |
Výška pluhu L | 1.200 mm |
Výška pluhu P | 1.200 mm |
Hmotnost bez příslušenství cca | 1.090 kg |
Počet segmentů radlice | 4 |
Stranová přestavitelnost | 32 stupňů vpravo/vlevo |
Mercedes-Benz Arocs 1836 AK 3900 s výbavou pro zimní údržbu silnic