Efektivně do budoucnosti.
Jízda po dálnici rychlostí 90 km/h nebo práce při rychlosti chůze: Nový Unimog s agregátem BlueEFFICIENCY Power je efektivní při každém rozsahu otáček a splňuje přitom emisní normu Euro VI. Aby bylo možné naplnit takto ambiciózní cíle, bylo nutné výrazně zasáhnout do techniky vozidla. Výsledkem je zcela nový pohonný řetězec s novým efektivním motorem, převodovkou se zvýšeným výkonem a zesílenými nápravami, které umožňují vyšší hodnoty nosnosti. Integrací těchto komponentů se Unimog současně stává ještě hospodárnějším díky prodlouženým intervalům údržby a krátkým prostojům.
Motor
- nejmodernější, 4válcový s výkonem 170 kW (231 PS)
- točivý moment až 900 Nm
- plnění emisní normy Euro VI
- velký zdvihový objem, vyšší točivý moment, tišší chod, vyšší účinnost
Převodovka
- zjednodušené ovládání
- zkrácené časy řazení
- delší životnost
Nápravy a kola
- zesílené nápravy pro vyšší hodnoty nosnosti
- pneumatické kotoučové brzdy v sérii
- systém Tirecontrol Plus pro regulaci tlaku v pneumatikách s přednastavenými hodnotami
Technologie Mercedes-Benz BlueEFFICIENCY Power nezůstávají jen u plnění emisní normy Euro VI. Spojují vysokou účinnost se šetrností k životnímu prostředí.
Vynikající hodnoty v této oblasti jsou výsledkem nové generace motorů Mercedes-Benz, nového chladicího systému se zvýšenou účinností a boxu následného zpracování výfukových plynů.
Moderní 4válcový motor s výkonem 170 kW je velmi nenáročný na údržbu, úsporný a tichý.
Vyznačuje se vyšším točivým momentem a příznivějšími hodnotami emisí, spotřeby paliva a poměru výkonu k celkové hmotnosti. Výkon tohoto silného 4válcového motoru odpovídá dosavadním 6válcovým motorům. Jeho účinnost dále zvyšuje 4ventilová technologie a vysokotlaké vstřikování Common-Rail s tlakem 2400 bar. Pohonná jednotka však neslouží jen k jízdě vpřed, ale také k brzdění: dvoustupňová dekompresní motorová brzda je velkým přínosem pro hospodárnost.
Zodpovědnější přístup – menší emise.
Při následném zpracování výfukových plynů sází nová generace motorů na technologii BlueEFFICIENCY Power, která se osvědčila v praktickém nasazení sériových motorů pro těžký provoz. SCR katalyzátor v boxu následného zpracování výfukových plynů snižuje na minimum oxid dusíku.
Tím výrazně klesá potřeba použití aditiva AdBlue. A filtr pevných částic zabraňuje téměř kompletně odvodu sazí.
Další vývoj převodovky s vyšší účinností. Unimog disponuje plně synchronizovanou převodovkou s elektropneumatickým řazením osmi rychlostí vpřed a šesti rychlostí dozadu. K dispozici je také speciální skupina rychlostí do terénu s dalšími osmi rychlostmi dopředu i dozadu pro pomalou jízdu. Tato převodovka je charakteristická tichým chodem, dlouhou životností a vysokým stupněm účinnosti. Speciální synchronizovaná skupina EQR urychluje změnu směru jízdy.