Efektivně do budoucnosti.

Jízda po dálnici rychlostí 90 km/h nebo práce při rychlosti chůze: Nový Unimog s agregátem BlueEFFICIENCY Power je efektivní při každém rozsahu otáček a splňuje přitom emisní normu Euro VI. Aby bylo možné naplnit takto ambiciózní cíle, bylo nutné výrazně zasáhnout do techniky vozidla. Výsledkem je zcela nový pohonný řetězec s novým efektivním motorem, převodovkou se zvýšeným výkonem a zesílenými nápravami, které umožňují vyšší hodnoty nosnosti. Integrací těchto komponentů se Unimog současně stává ještě hospodárnějším díky prodlouženým intervalům údržby a krátkým prostojům.

Motor

  • nejmodernější, 4válcový s výkonem 170 kW (231 PS)
  • točivý moment až 900 Nm
  • plnění emisní normy Euro VI
  • velký zdvihový objem, vyšší točivý moment, tišší chod, vyšší účinnost

Převodovka

  • zjednodušené ovládání
  • zkrácené časy řazení
  • delší životnost

Nápravy a kola

  • zesílené nápravy pro vyšší hodnoty nosnosti
  • pneumatické kotoučové brzdy v sérii
  • systém Tirecontrol Plus pro regulaci tlaku v pneumatikách s přednastavenými hodnotami

Větší výkon, méně emisí.

Větší výkon, méně emisí: Nový motor s technologií BlueEFFICIENCY Power jako 4válcový agregát poskytuje terénnímu Unimogu výkon 170 kW.

 

Technologie Mercedes-Benz BlueEFFICIENCY Power nezůstávají jen u plnění emisní normy Euro VI. Spojují vysokou účinnost se šetrností k životnímu prostředí.
Vynikající hodnoty v této oblasti jsou výsledkem nové generace motorů Mercedes-Benz, nového chladicího systému se zvýšenou účinností a boxu následného zpracování výfukových plynů.

Moderní 4válcový motor s výkonem 170 kW je velmi nenáročný na údržbu, úsporný a tichý.
Vyznačuje se vyšším točivým momentem a příznivějšími hodnotami emisí, spotřeby paliva a poměru výkonu k celkové hmotnosti. Výkon tohoto silného 4válcového motoru odpovídá dosavadním 6válcovým motorům. Jeho účinnost dále zvyšuje 4ventilová technologie a vysokotlaké vstřikování Common-Rail s tlakem 2400 bar. Pohonná jednotka však neslouží jen k jízdě vpřed, ale také k brzdění: dvoustupňová dekompresní motorová brzda je velkým přínosem pro hospodárnost.

EURO VI

Moderní pohonná jednotka ve spojení s chladicím systémem a boxem pro úpravu výfukových plynů splňuje přísnou emisní normu Euro VI. Ta vyžaduje snížení emisí sazí a oxidu dusíku o 90 % oproti normě Euro V.

 

Zodpovědnější přístup – menší emise.

Při následném zpracování výfukových plynů sází nová generace motorů na technologii BlueEFFICIENCY Power, která se osvědčila v praktickém nasazení sériových motorů pro těžký provoz. SCR katalyzátor v boxu následného zpracování výfukových plynů snižuje na minimum oxid dusíku.

Tím výrazně klesá potřeba použití aditiva AdBlue. A filtr pevných částic zabraňuje téměř kompletně odvodu sazí.

Další vývoj převodovky s vyšší účinností. Unimog disponuje plně synchronizovanou převodovkou s elektropneumatickým řazením osmi rychlostí vpřed a šesti rychlostí dozadu. K dispozici je také speciální skupina rychlostí do terénu s dalšími osmi rychlostmi dopředu i dozadu pro pomalou jízdu. Tato převodovka je charakteristická tichým chodem, dlouhou životností a vysokým stupněm účinnosti. Speciální synchronizovaná skupina EQR urychluje změnu směru jízdy.

Typický systém řazení u Unimogu: se 16 rychlostmi dopředu a 14 dozadu nabízí Unimog vždy optimální rychlost pro silnici i terén.

Typický systém řazení u Unimogu: se 16 rychlostmi dopředu a 14 dozadu nabízí Unimog vždy optimální rychlost pro silnici i terén.

Správný rychlostní stupeň stisknutím tlačítka: komfortní řazení páčkou na sloupku řízení.

Správný rychlostní stupeň stisknutím tlačítka: komfortní řazení páčkou na sloupku řízení.