Kompetence podvozku. Téměř nezná hranice.
Nový terénní Unimog je výsledkem více než 60 let zkušeností z vývoje. Portálové nápravy, pohon všech kol, zařízení pro regulaci tlaku vzduchu v pneumatikách, uzávěrky diferenciálů v obou nápravách a extrémně zkrutný rám umožňují vozidlům U 4023 a U 5023 projet i nejtěžším terénem. Tisíckrát osvědčený koncept je denně vystaven nejtvrdší zkoušce – vaší další jízdě.
Žádný koncept samozřejmě není tak dokonalý, aby se nedal dále zlepšit. Nový Unimog se snadněji ovládá a přináší tak jízdě v extrémním terénu také vysoký stupeň komfortu. Příkladem je systém Tirecontrol Plus pro regulaci tlaku vzduchu v pneumatikách – přednastavené správné hodnoty pro nejčastější režimy „silnice“, „písek“ a „špatná cesta“ lze zvolit velmi rychle stisknutím tlačítka.
Vynikající průchodnost terénem.

Princip jednomontáže: zadní kola následují přední kola ve stejné stopě. Tento systém zvyšuje trakci a šetří půdu.
Unimog je stavěný na to, aby zdolal takřka jakoukoliv překážku. Přiřaditelný pohon všech kol zajistí kontinuální pohyb vozidla vpřed i ve velmi těžkém terénu. Unimog má vynikající trakci díky dvěma opatřením: Lze u něj zapojit uzávěrky diferenciálů a zabránit tak protáčení kol. A díky systému Tirecontrol Plus pro regulaci tlaku v pneumatikách lze nastavit ideální dotykovou plochu k terénu. Promyšlený je i systém jednoduchých kol – zadní kola následují přední kola ve stejné stopě a využívají tak stability již zhutněného terénu.
Systém Tirecontrol Plus pro regulaci tlaku v pneumatikách se zjednodušeným ovládáním
Bezpečná jízda v terénu: nový U 4023/U 5023. Aby bylo možné využít novou technologii motorů BlueEFFICIENCY Power a současně přitom zachovat vynikající jízdní vlastnosti v terénu, byl motor umístěn do střední polohy pod kabinu vozidla. Výhoda je především ve vyrovnaném rozložení zatížení obou náprav, které velmi příznivě ovlivňuje jízdní vlastnosti vozidla. Musí-li Unimog zastavit, stane se tak pomocí nových pneumatických brzd s Offroad-ABS, automatickým regulátorem brzdné síly v závislosti na zatížení vozidla (ALB) a brzdovými kotouči na všech kolech.
Zkrutný a robustní: koncept rámu.
Flexibilní a stabilní. Základem kompetence Unimogu U 4023/U 5023 v terénu je lomený rám vozidla. Svou schopností zkrutu v kombinaci s technikou suvných tubusů a 3bodovým uložením motoru, převodovky, kabiny a nástavby umožňuje diagonální zkroucení až 600 mm. Vzhledem k tomu, že rám je kompletní svařenec, vydrží toto zkroucení trvale. Zalomením rámu je současně s vysokou světlou výškou docílena velmi nízká poloha těžiště vozidla.
Další výhoda v terénu: zavěšení náprav se suvnými tubusy. Spojení náprav s převodovkou technikou suvných tubusů umožňuje zkřížení náprav až 30˚. Zapouzdření chrání hnací hřídele před znečištěním prachem, vodou apod.

Zalomená konstrukce rámu s trubkovými příčníky tvoří základ schopnosti velkého zkrutu.

Technika suvných tubusů a vinutých pružin umožňuje extrémní propružení a diagonální zkřížení náprav až 30˚.
Velká světlá výška: překoná prakticky každou překážku.
Inteligentní odpověď na výzvy.
Pro Unimog typické portálové nápravy poskytují velkou světlou výšku při zachování nízké polohy těžiště vozidla. Asymetrické uspořádání nápravových diferenciálů umožňuje jednodušší přejíždění překážek. Zavěšení náprav bylo zesíleno a snáší tak větší zatížení. Stejně robustní je konstrukce náprav, která umožňuje vyšší hodnoty nosnosti již v sériovém provedení.
Unimog míří strmě vzhůru.
Krátký převis rámu vpředu i vzadu poskytuje velký přechodový a nájezdový úhel. To znamená, že téměř žádný svah není tak strmý, aby pro Unimog představoval problém. Také povodně nebo průjezd vodou zvládá Unimog s přehledem – vodotěsné agregáty, vysoký komín sání a vysoko vyvedené odvzdušňovací potrubí umožňují brodivost až do hloubky 80 cm (na přání 120 cm).

Odolný ve vodě: velká světlá výška, vysoký komín sání a chráněné agregáty pro hloubku vody až 80 cm (na přání 120 cm).
