Systémový a kompetentní nosič nářadí

Přesvědčivě všestranný: nosič nářadí Unimog se vyznačuje velkou flexibilitou nasazení.

Montážní prostory

Již po několik generací nemá Unimog konkurenci, pokud jde o mnohostrannost při nasazení v každém ročním období.

Tento nosič nářadí totiž představuje unikátní koncept vozidla, který byl vyvinut speciálně pro nasazení s nářadím.Ve spojení s mnoha kvalifikovanými partnery v oblasti pracovních strojů vznikají individuální systémová řešení, která zvyšují produktivitu tohoto vozidla a rozšiřují možnosti jeho využití.

Špičkový výkon podává nosič nářadí také v oblasti pohonu a ovládání nářadí. A díky novému vyjímatelnému multifunkčnímu joysticku je jeho ovládání ještě jednodušší a tím i bezpečnější.

Čtyřmi navěšovacími a montážními prostory jsou čelní upínací deska, montážní body na rámu, montážní prvky na bocích a zádi a kuželové body na mezirámu korby.

Ovládání pomocí joysticku

Zjednodušené a intuitivní ovládání nářadí pomocí nového vyjímatelného multifunkčního joysticku.

Čtyři prostory pro navěšení pracovních nářadí a montáž nástaveb:

  • Prostory pro navěšení pracovních nářadí jsou vpředu, mezi nápravami a vzadu. Lze je použít i současně, což vede k vysoké efektivitě práce. Rychlou výměnu pracovních nářadí obzvlášť usnadňuje normovaná čelní upínací deska.
  • Prostor pro montáž nástavby se nachází v korbě. Nástavby lze také upevnit přímo na žebřinový rám nebo na upínací koule rámu korby. Díky absenci korby pak dochází k výraznému navýšení nosnosti vozidla.

Více práce za stejný čas

Montážní prostory spolu s hydraulickými a mechanickými pohony nářadí a jejich ovládáním činí z vozidla Unimog velmi všestranného pomocníka.
Základem pro širokou škálu úkolů, které Unimog zvládá, je stabilní žebřinový rám s integrovanými upevňovacími body. Společně pro nejvyšší kvalitu: Vysoce specializovaní výrobci nářadí a nástaveb umožňují zákazníkům všestranné použití vozidla Unimog při více než 1000 různých úkolech. V úzké spolupráci s našimi partnery je tak trvale zajištěna vysoká kvalita celého vozidla.

Nově: Zesílený výkon a flexibilita nasazení

  • Unimog v kombinaci s pracovním nářadím má až 1000 možností využití
  • stávající nářadí je z velké části dále kompatibilní
  • čtyři montážní prostory a standardizovaná rozhraní zůstávají zachovány
  • upínací konzole na zádi mají nosnost až 2,5 t

 

Nová, plně proporcionální pracovní hydraulika.

Hydraulika

I složitější pohyby provádí nový Unimog rychle a citlivě. Odlehčení sněhového pluhu zlepšuje trakci a snižuje opotřebení.

 

O 30 % vyšší hydraulický výkon, citlivější než kdy jindy: Nová pracovní hydraulika ovládá nářadí precizněji a zcela bez škubavých pohybů. Tím nově vyvinutá a plně proporcionální hydraulika zvyšuje efektivitu při každodenním nasazení. Pracovní hydraulika nyní umožňuje dvě pohybové funkce současně, a to zcela jednoduše prostřednictvím multifunkčního joysticku. Další funkce jsou nastavitelné tlačítky na volantu. Více než 30 litrů hydraulického oleje dokáže naplnit hydraulické válce sklápění u velkých přívěsů. Dva okruhy, oba s průtokem 125 l hydraulického oleje za minutu a tlakem 280 bar: S novou výkonovou hydraulikou zvládne Unimog i sebetěžší práci. Pokud je potřeba provést více pracovních úkonů najednou nebo pokud nějaký úkol vyžaduje velký výkon, výkonová hydraulika VarioPower® to bez problémů umožňuje. Oba otevřené okruhy III a IV nyní disponují stejným vyšším množstvím 125 l hydraulického oleje, systémovým tlakem 280 bar a maximálním výkonem 58 kW.

Čtyři větve pracovní hydrauliky nosičů nářadí se skládají ze dvou okruhů. Okruh I řídí až osm pohybových funkcí se systémovým tlakem 200 bar (32 l/min) přes čtyři dvojčinné ventily nebo pohání hydromotory v dolním rozsahu výkonu. V kombinaci výbav okruhu I a II (32 plus 55 l/min) je nyní mobilizována síla 35 kW s tlakem až 240 bar. Pohybové funkce a pohon hydromotorů lze provádět nezávisle na sobě.

Sklápění korby

Oddělená hydraulika pro sklápění korby umožňuje sklápět korbu nebo přívěs nezávisle na pracovní hydraulice.

 

Hydraulika

Silná a efektivní:
nová výkonová hydraulika Variopower®.

Dva okruhy, oba s průtokem 125 l hydraulického oleje za minutu a tlakem 280 bar: S novou výkonovou hydraulikou zvládne Unimog i sebetěžší práci. Pokud je potřeba provést více pracovních úkonů najednou nebo pokud nějaký úkol vyžaduje velký výkon, výkonová hydraulika VarioPower® to bez problémů umožňuje. Oba otevřené okruhy III a IV nyní disponují stejným vyšším množstvím 125 l hydraulického oleje, systémovým tlakem 280 bar a maximálním výkonem 58 kW.

Výkonová hydraulika tím nahrazuje čerpadla poháněná vývodovým hřídelem nebo nástavbovým motorem. Nové a velmi jednoduché je ovládání VarioPower® tlačítky na multifunkčním volantu. Nastavení se zobrazují na novém kombinovaném palubním přístroji. Výkonová hydraulika je namontována do mezirámu korby a lze ji vymontovat – například za účelem zvýšení užitečného zatížení při zimní
údržbě.

Unimog s třemi sekačkami

Díky svému hydraulickému systému plní Unimog s třemi sekačkami až tři pracovní úkony současně.

 

Jednoduché a rychlé čištění chladičů

Čištění chladičů

Nové uspořádání chladičů a komponentů chladí všechny agregáty dokonce i při vysokých okolních teplotách, pomalé jízdě a nasazení v hodně znečištěném prostředí. Bylo vylepšeno i čištění chladičů: jednoduše se otevře krycí mřížka a chladiče se vyfoukají tlakovzdušnou pistolí. Chladiče lze vyčistit také automaticky pomocí ventilátoru se změnou otáček (změna proudu vzduchu), který patří k výbavě na přání.

Hydraulické přípojky

Hydraulické přípojky

Hydraulické přípojky pro až čtyři větve se nacházejí v chráněné pozici na přídi a zádi vozidla.

 

Mechanický pohon nosiče: osvědčená špičková síla.

Plnou parou vpřed: Mechanický pohon nosiče dodává optimální výkon pro mnoho úkolů.
Ve zvláštní výbavě toho Unimog s sebou přináší ještě více – přední vývodový hřídel s trvalým výkonem 160 kW. Na přání lze dodat také vedlejší pohony motoru a převodovky. Mechanické pohony se uplatní při nasazení, které vyžaduje větší výkon.

Silný přední vývodový hřídel se 160 kW: přímý zdroj energie. Čelní nářadí, které vyžaduje vyšší výkon, je poháněno od motoru přímo předním vývodovým hřídelem. Sériová verze má chlazení olejem a drážkovaný hřídel s profilem 1¾“ zajišťující vyšší přenos točivého momentu a velmi vysokou účinnost – zejména v nepřetržitém provozu. Pomocí ukazatelů otáček na kombinovaném palubním přístroji a nastavení otáček od 420 do 1000 ot/min lze přední vývodový hřídel použít k pohonu nářadí s normovanými otáčkami 540 nebo 1000 ot/min.

Vedlejší pohony motoru a převodovky: dvě další výkonové výbavy. Vedlejší pohon motoru na nosiči nářadí Unimog pohání výkonovou hydrauliku, lze jej ale také použít k pohonu výkonnějších zařízení ve spojení s hydrostatickým pohonem. Vedlejší pohon převodovky s normovanou přírubou umožňuje provoz běžně prodávaných hydraulických čerpadel pro jeřáby a montážní plošiny. Pracovní otáčky a směr otáčení jsou identické s otáčkami motoru a směrem otáčení motoru.

Práce s předním vývodovým hřídelem: vyšší rezerva výkonu při náročnějším použití – například u sněhové frézy.

Práce s předním vývodovým hřídelem: vyšší rezerva výkonu při náročnějším použití – například u sněhové frézy.

U nového nosiče nářadí Unimog je zachováno umístění předního vývodového hřídele (oranžová), vedlejšího pohonu motoru (modrá) a vedlejšího pohonu převodovky (žlutá).

U nového nosiče nářadí Unimog je zachováno umístění předního vývodového hřídele (oranžová), vedlejšího pohonu motoru (modrá) a vedlejšího pohonu převodovky (žlutá).

Elektrická rozhraní

Elektrická rozhraní: zapojit a pracovat.

Čtyři standardizované zásuvky v kabině řidiče a vně vozidla umožňují připojení elektrických spotřebičů nebo ovládání nářadí zcela bez kabeláže. Vozidlo je napájeno alternátorem s 24 V a 100 A. Parametrizovatelná elektroinstalace vozidla usnadňuje nastavení jako omezení otáček motoru za účelem ochrany mechanicky poháněného nářadí, blokaci rozjezdu vozidla při vyjetých podpěrných nohách nebo omezení rychlosti jízdy.