Boj s lesními požáry

Přímá cesta k ohni je nejčastěji nejrychlejší. Předpokladem je vozidlo, které zvládne každou situaci v těžkém terénu. Unimog je v terénu nejlepší, ať už se jedná o kamenitý terén, písek nebo bahno. Pohonem všech čtyř kol s jednoduchou montáží a s využitím vysokozáběrových pneumatik dosáhne vždy místa nasazení. Extrémně měkký podklad zvládá Unimog mistrovsky pomocí systému regulace tlaku vzduchu v pneumatikách. Během jízdy je snižován tlak v pneumatikách, tím se zvětšuje plocha stopy vozidla a výrazně se zlepšuje trakce. Hustě stojící stromy, úzké průjezdy – často je velmi málo místa pro manévrování. Žádný problém, Unimog je kompaktní a otáčivý jako každé jiné vozidlo. Tak se dostane rychle do zásahové pozice.

Také v extrémních stoupáních a klesáních jede přímo k požáru. Objížďku lehčím terénem, která by Vás stála čas, si můžete ušetřit. Extrémní stoupání a klesání zvládne Unimog bez problému. Pařezy, kořeny a větve stromů nebo vyježděné lesní cesty – portálové nápravy se světlostí do 500 mm, zkřížení náprav do 30 ° a elastičnost zkrutného rámu jsou zárukou včasného příjezdu na místo nasazení. Díky dvojitému tříbodovému uložení nástavby zůstává tato bez pnutí, nehrozí nebezpeční poškození nádrže a schopnost průjezdu nejtěžším terénem není omezena. Unimogem dopravíte mužstvo i techniku na místo požáru v rekordním čase.

Kabina s posádkou i pneumatiky jsou chráněny ochranným skrápěcím zařízením proti plamenům a sálání tepla. Podle typu podvozku Unimog můžete přepravovat mezi 3000 a 6000 l vody pro hašení. Výkon čerpadla se pohybuje do 2500 l/min. Tím je zajištěn dostatečně úderný zásah a mohou být efektivně hašeny i velké požáry.